Kedi ve Köpek Tüyleri Nasıl Temizlenir?



Kedi ve Köpek Tüyleri Nasıl Temizlenir?
Evinde hayvan besleyenlerin en büyük derdi tüylerdir. Hayvanların bize kattıkları yanında basit bir sorun aslında ama özellikle bizim ailede olduğu gibi evde her gün koyu renk takım elbise giymek zorunda olan yetişkinler varsa sorun olabiliyor. Ayrıca evi her gün süpürmek zorunda kalmak ve elbiselerin üzerinden tüyleri toplamaya uğraşmak da hem emek hem de zaman istiyor.

Şimdi tam tüy dökme mevsimi. Bu konuda bildiklerimi yazayım dedim. Benim tüylere karşı 3 büyük silahım var:
Furminator tarak
Roomba temizlik robotu
Çamaşır kurutma makinesi
Kedimin tüylerini aklıma estikçe Furminator tarak ile tararım. Evcil hayvanların tüyünü taramak için çok çeşitli tarak kullandım. Ama bunun gibisini görmedim. Her tarayışımda abartısız bir kedi daha oluşturabilecek kadar tüy çıkıyor. O kadar tüy taranmasa dökülüp evin içinde uçuşacaklar... Hayal bile edemiyorum. Bir resimlere bakın isterseniz:




Her iki resme de kefilim. Bu kadar, hatta daha da fazla tüy çıkıyor. Tüylerin yolunduğunu ve hayvanınızın rahatsız olacağını düşünmeyin. Hayvanların çoğu taranmaktan zevk alıyor ve özellikle taranmak istiyorlarmış. Benim kedim bile bir süre için taranmaya razı geliyor ve kırrr kırrr sesleri eşliğinde taranıyor :) Ki aslında kendisi son derece yırtıcıdır. Öyle kucak kedisi filan değildir. Kafasından başka bir yerine dokunanı aynen ya tırmıklar ya da ısırır. Sahibinin filan da gözünün yaşına bakmaz. Asabidir :) Ama bu tarağı seviyor. Görünce kaçmıyor en azından :) Çünkü tarağın ona da faydası var. 


Bu tarakla tüylerini taramadığım süre içinde (hamilelik vb sebeplerle) tüy yumağı kustu. 8 yaşındaki kedimin sadece 3-4 kere tüy yumağı kusmuş olduğunu söylersem, kedi sahipleri beni anlayacaklardır. Kedimin tüylerini tarıyorum ve böylece yalanırken tüy yutmasını engelliyorum. Sonuç olarak tüy yumağı kusmak zorunda kalmıyor. Tüy yumakları hem evde pislik yaratır, temizlemesi hoş değil. Hem de hayvanı strese sokar, onlar için de hoş değil. Kim kusmaktan hoşlanır ki?
Bir diğer kurtarıcım Roomba temizlik robotu: Evim pırıl pırıl bile olsa sağda solda minik tüy topaklarını uçuşurken görmek mümkün olabiliyor. Her gün elektrik süpürgesi vurmak da eziyet. Bu nedenle her gün Roomba çalışıyor evimizde. Eve gelenler evde kedi olduğunu anlamıyorlar. Aynı zamanda elektrik süpürgemin de halı tarama özelliği var. Derin dövücü isimli aparatı takıp halımın üzerinde gezdirince, halıya yapışmış tüyleri söküp alıyor. Hakeza koltuk minderlerini de bu alet ile dövüyorum. Onların üzerindeki tüyler de böylece gidiyor. Başka türlü tüyleri toplamak son derece zor olurdu. Ah, bir de pratik paspasları unutmamam lazım. Eğer Roomba'yı çalıştıramıyorsam (eşimin alerjisi olduğundan onun yanında çalıştırmıyorum) yerdeki kılları, saçları toplamanın tek yolu bu paspaslar (mutfaktaki kırıntılar için de harika iş çıkarıyor):



Ve son olarak çamaşır kurutma makinesi: Diyelim kedim yatağıma çıkıp pikemi tüy kapladı. Ya da kapıdan girer girmez bacak aralarımda dolaşıp simsiyah pantolonumun her yerini bembeyaz tüy yaptı. Tek çaresi çamaşır kurutma makinesine atmak. Elimle temizlemeye kalksam saatler sürer, üstelik de temizlenmez. Hemen kirlenen çamaşırı makineye atıp 15 dakikalık programda yıkıyorum ve sonra da kurutma makinesine atıyorum. Üzerinde tek bir tüy bile kalmıyor. Oysa çamaşır makinesinde yıkandığında bile tüylerden kurtulmak mümkün olmuyor. Kedimin sıklıkla yattığı her yere örtü koyuyorum. Ve o örtüleri de kurutma makinesinde kurutuyorum. Örtü temizleme derdinden de böylece kurtuluyorum.

Etrafta uçuşan tüylerden bu surette kurtuluyorum. Başka bir yöntem biliyorsanız, önerilere açığım :)


 

Yorum Gönder

0 Yorumlar