Cilt Bakım Rutinim (Normalden Kuruya dönük ve sivilceye meyilli)


   Selam herkese, yeni bir cilt bakımı rutini oturtmuşken ve kendim için faydalarını görmüşken bunu sizinle de paylaşmak istedim. Benim cildim normalden kuruya dönük ama buna rağmen gözenekleri çabuk dolan, tıkanan, sivilceye meyilli de bir cildim var. Bu sorunlarımız ortaksa sizin için de faydalı olur umarım. Önceki cilt bakımı rutinimden de oldukça memnundum ama bu işler benim hobim olunca her zaman yeni ürünler denemek istiyorum ve rutinim de böylelikle değişmiş oluyor. Bu yeni rutinimde de mantığım aynı, ihtiyaçlarım aynı, sadece cildimi onarmaya, güçlendirmeye yönelik içerikleri daha fazla cilt bakımıma sokmaya çalıştım, öncekiyle farkı bu olabilir. Cilt bakımı hakkında yeni şeyler öğrendikçe, kendimde deneyimliyorum ardından fikirlerim oturunca da gelip burada yazıyorum. Bakalım bir sonraki rutinimde neler olacak neyse biz şimdikine dönelim :) Önce aksamları yaptığım cilt bakımını yazacağım sonra sabahkini de yazarım. Şöyle de bir şey var, bunlardan sonra sabah bebek gibi bir ciltle uyandığım için sabah bir şey yapmasam da olur, sadece güneş kremini sür bitti.

    Bildiğiniz gibi benim için esas cilt bakımı gece yatmadan önce yapılan, şimdi gelelim gece yatmadan önce neler yaptığıma.


1.ADIM  Önce tabii ki makyajımı çıkarıyorum. Bunun için Olival-Ölmez Otu Yağı İçeren Miseler Suyunu kullanıyorum. Garnier Kusursuz Makyaj Temizleme Suyunu yeterince yıllardır kullandım ve değiştirmek istedim. Şu anda fiyat performans, içerik olarak en iyisi bu benim için. Makyajımı çok iyi bir şekilde çıkarıyor, zaten yağlı bir su, iki pamukla bütün makyajımı çıkarmış oluyorum. Ne kadar yoğun maskara sürersem süreyim, kirpiklerimi hem üstten hem de rimel sürdüğüm yönde temizleyince hiç bir maskara kalıntısı kalmıyor. Kokusunu da çok sevdim, pamuğa dökerken o kokuyu duyduğumda çok mutlu ediyor beni :) Ardından suyla gözlerimi de ovuşturarak yüzümü duruluyorum.

2.ADIM  Sonra, yüzümü St.İves-Yeşil Çaylı Scrub ile yıkıyorum. Neden yüz yıkama jeli değil de surub tercih ettiğimden bahsedeyim size :) Benim yüzümde gözenek problemim olmamasına rağmen yani küçükler, görünür değiller ama buna rağmen çabuk dolup, pürüz oluşturuyorlar. Makyaj yapmasam da iki gün bu rutini yapmayayım kendi salgısıyla yine dolup, pürüz oluşturuyor. Herkesin cildi farklı benimki de böyle, bu yüzden yüz yıkama jeli kullandığım zaman yüzeyden temizleniyor ancak gözeneklerime yakından baktığımda içlerinin beyaz beyaz dolu olduğunu görüyorum ve her gün bir yerinden sivilce çıkıyor, o tıkalı gözenekler yapıyor tabii bunu. O yüzden günlük kullanıma uygun daha pütürlü yapılı temizleyicilerden daha iyi sonuç alıyorum. Bu scrub, tanecikli bir ürün değil, meyve püresi gibi yağsız, dokulu bir yapısı var bu da gözenekleri güzel temizlemememi sağlıyor.

   Ve tabi ki asıl almama neden olan şey içinde %1 oranında salisilik asit (BHA) olması. Salisilik asit gözenek temizlemede çok başarılı bir içerik böylelikle sivilce oluşumunu da azaltıyor. Yüzümün temizlendiğinden emin olduğum güzel bir scrub bu ama bu scrubı yüzünde tıkanmaya meyilli gözenekleri olanlara öneririm, böyle bir sorununuz yoksa ve kuru ciltliyseniz bence günlük size fazla gelir. Ama bana benzer sıkıntılarınız varsa bunu alın, deneyin :) Yüzünüzü doğru bir şekilde temizlemezseniz sonraki adımların bir önemi yok.

   Yıkama adımından sonra, dişlerimi de fırçalayıp, bir parça kağıt havluyla yüzümü kuruluyorum.


3.ADIM  Otacı Gül Suyunu bir pamuğa döküp yüzümü tonikliyorum. Hem cildimin ph'ını düzenlemiş oluyorum, hem temizlerken açılan gözeneklerin kapanmasını sağlamış oluyorum, hem de yüzümün sebum dengesini sağlıyorum. Biraz emilmesini bekliyorum.

4.ADIM  Aktif sivilcem varsa, çıkacağını hissettiğim yerler ya da minik minik pütürtü gibi sivilcelerim varsa onların üzerine birer damla Farmasi Çay ağacı yağı sürüyorum. Bu şikayetleri siz de yüzünüzde gözlemliyorsanız da çay ağacı yağını rutininize sokmanızı şiddetle tavsiye ediyorum. Sivilce kızarıklık konusunda çok faydasını görüyorum. Sabaha aktif sivilcem biraz küçülmüş, kızarıklıklarım geçmiş oluyor ayrıca sivilcelerin iz bırakmadan geçmelerini de sağlıyor. Bu bitsin tekrar çay ağacı yağı alırım kesinlikle.


5.ADIM  Pure Beauty- Illuminating Urban Shield serumdan bir pompa alıp, uyguluyorum. Serum, nemlendiriciye göre daha derinlere inebildiği için, yüz bakımında önemli bir adım. Bu benim ilk serumum ve bundan sonra da serumsuz olmaz:) Yüzü çevresel etkilerden korumayı, cilt tonunu eşitlemeyi, ışıltı kazandırmayı ve biraz da onarmayı vaadediyor. Bu etkileri yüzümde gözlemliyorum, etkisi var demek ki :) Bununla cildim su içmiş gibi oluyor, kuruluklardan kurtulamıyorsanız serum+nemlendirici yapın mutlaka.


6.ADIM  Alterra Üzüm ve Beyaz Çaylı Göz Kremini, minik bir nokta kadar alıp göz altıma, göz dış köşesine ve göz kapağıma tampon hareketlerle yediriyorum. Hızlı emiliyor ve güzel nem veriyor. Göz altlarımı daha sıkı hissediyorum kullandığımdan beri, bu göz kremini baya seviyorum.

7.ADIM  Siveno Kaş kirpik serumunu kirpiklerime ve kaşlarıma uyguluyorum. Buna yeni başladım, etkilerini çok merak ediyorum özellikle kirpiklerimde fayda görürüm umarım, detaylı paylaşırım sizinle.


8.ADIM  Bu ara nemlendirici olarak kullandığım Farmasi Beyazlatıcı Yüz Kremini, elime bir miktar alıp üzerine 1-2 damla organik sarı kantaron yağı damlatıyorum ve parmağımla karıştırıp yüzüme sürüyorum. Eski Loreal Yüz bakım yağının şisesine koydum kendisini. Cildimi onaran, sivilce izlerimin geçmesini hızlandıran şey sarı kantaron bence ama hepsi birleşince de bu etki gözle görülür hale geliyor.
   Parafin içeren nemlendiriciler kullanmak istemiyorum ve bunda var, fakat parafin kuru ciltler için çoğu dermokozmetik nemlendiricide de var, olmasa benim için daha iyi aslında ama içeriğinde başka sevdiğim içerikler de var bu sebepten seviyorum bu kremi. Nem vermesi ve yağla bir bütün olması konusunda da baya sevdiğimi söylemem lazım. Lekeleri de az da olsa açıyor bence, çillerimden bunu görebiliyorum.


9.ADIM   Dudak nemlendiricimi sürüyorum ve bitiyor.

   Bu rutinle akşam yatarken, parıl parıl parlasam da, sabahları dinlenmiş, rengi eşitlenmiş, neme doymuş, pamuk gibi, sağlıklı bir şekilde uyanıyorum. Kuru cildim gün içinde kurumuyor. Makyaj yüzümde daha iyi duruyor. Sivilcelerim, iz bırakmadan, daha hızlı geçiyor. Yüzüm daha sıkı ve toleranslı, Çok memnunum şu anda bu rutinden, size de bir yerden bir fikir vermişimdir umarım.


   Haftalık yaptığım şeylerde var, maskesiz cilt bakımı düşünemiyorum :) İnstagramdan takip ediyorsanız görmüşsünüzdür zaten. Haftada bir, güzel bir kil maskesi olmazsa olmaz, nem maskesi yapardım önceden ama şu rutinle yüzüm yağlanmaya falan başladı, parlıyor böyle arada aşırı mutlu oluyorum, çünkü kuru donuk cildi bilen bilir :) O yüzden nem maskesine falan da ihtiyaç duymuyorum ama canım isterse yine arada yapıyorum.

 Cilt bakımım ne kadar uzarsa ben o kadar zevkle yapıyorum gerçekten deliyim bence :) Nasıl yapıyorsun bu kadar şeyi diyen var mı bilmiyorum ama, faydasını gördükçe yapası geliyor zaten insanın. Yapmadığım bir adım yok, olsa daha da uzatırım hiç sorun değil :))

Cilt bakımını, makyajdan daha çok seven ve düzenli bir şekilde bir terapi gibi yapanlar yorumlarda vazgeçemediği cilt bakım ürününü yazabilir mi? Benimki sanırım gül suyu, diğerlerinin yerine hep bir ürün bulunuyor ama kuru cilde gül suyundan daha iyi bir tonik bulamıyorum. Sizi seviyorum.

Bir sonraki yazımda görüşmek üzere.
Beni İnstagram'dan da takip etmeyi unutmayın.
Sevgiler.

Yorum Gönder

0 Yorumlar